CIKKEK A DIGITÁLIS OKTATÁSRÓL
2020. április 7.
Kedves Szülők!
Köszönjük szépen, hogy ilyen sokan kitöltötték kérdőívünket, és ezzel segítik munkánkat. Az alábbi két linkre kattintva megtekinthetik az alsós és a felsős eredményeket.
Továbbra is számítunk együttműködésükre!
2020. március 19.
Kedves Gyerekek!
Hétfőtől megkezdődik számotokra is a munka. Annak érdekében, hogy ne zúduljon rátok kiszámíthatatlanul a sok feladat, és az új tanulási módhoz is legyen időtök hozzászokni, fontosnak tartjuk, hogy átláthatóak legyenek számotokra is az elkövetkező hetek, napok. Elkészítettük részetekre a tananyagok kiküldésének ütemezését. Ez egyfajta virtuális órarend. Nagy szükség van rá, hiszen eddig is tudtátok, hogy mondjuk szerdán sosincs magyarórátok. Belegondolni is rossz, hogy milyen lenne, abban a tudatban felkelni, hogy sejtelmetek sincs arról, hogy aznap éppen milyen és mennyi tantárgy vár rátok.
Hogy ez ne következzen be a következőket találtuk ki, azaz a következőképpen tervezzük veletek a közös munkát.
A hét öt munkanapból áll ugye. Ebből három napon küldjük a tananyagot, küldünk feladatokat: HÉTFŐN, SZERDÁN és PÉNTEKEN
Fontos, hogy a kiküldött tananyaghoz, feladatokhoz útmutatást is kaptok, hiszen feldolgozását több napra kell beosztani. Ahogyan azt ígértük, minimum egy hetetek lesz a visszaküldendő anyagok elkészítésére. A visszaküldendő feladatokat minimum 1 hét határidővel mindig addig a napig kell visszaküldeni, amikor az anyagot megkapjátok. A hétfői tantárgyak feladatait a következő (vagy későbbi) hétfőig, a szerdait a következő (vagy valamelyik szerdáig stb.)
Arról nem is beszélve, hogy olyan feladatotok is lehet, aminek nem feltétlenül lesz visszaküldési határideje.
Marad két olyan napotok, a kedd és a csütörtök (…és a hétvége!), amikor a „tanerő” hagy benneteket dolgozni.
Ez nem azt jelenti, hogy eltűnünk. Készülünk a további tananyagszerkesztéssel, és közben 16:00 óráig rendelkezésetekre állunk arra az esetre, ha segítségre szorultok.
Lássuk, hogyan is lesz ez hétfőtől!
Az alsósok „órarendje”
|
HETENTE |
3 HETENTE |
HÉTFŐN |
magyar |
április 6., 27., május 18. ének, néptánc |
SZERDÁN |
matematika idegen nyelv - 4. évfolyam |
április 1., 22., május 13. rajz |
PÉNTEKEN |
környezetismeret, környezetvédelem etika, technika |
|
A felsősök „órarendje”
|
HETENTE |
3 HETENTE |
HÉTFŐN |
magyar, matematika, történelem |
|
SZERDÁN |
idegen nyelv, természetismeret, testnevelés biológia, földrajz, fizika, kémia |
|
PÉNTEKEN |
Informatika, honismeret, környezetvédelem, etika |
április 3., 24., május 15. ének, rajz, néptánc |
Még nem csináltunk ilyet, ez most izgalmas munka lesz. Az együttműködésnek egy olyan új formája, amelynek az alapja a türelem és az egymás iránt érzett kölcsönös segítségnyújtás.
Kérünk mindenkit, hogy minden kommunikációs kezdeményezés (kérdés) megfontolt, alaposan átgondolt indokkal történjen. Sok-sok fölöslegesen feltett kérdéssel kezelhetetlen lesz a rendszer. Mert igen is van „buta” kérdés”! Pl.: „Kedves Tanárnő! Hétvégén is tanuljunk?”
MUNKÁRA ÉS KÉZMOSÁSRA FEL!
2020. március 17.
TANTERMEN KÍVÜLI OKTATÁS
Tisztelt Szülők!
2020. március 16-án iskolánkban megkezdődött az új munkarend részleteinek kidolgozása a tantárgyi tematikák átdolgozásával, a tematikához illeszkedő egységes online oktatás stratégiájának meghatározásával.
2020. március 18 -tól a pedagógusok fokozatosan megkezdik a bejelentkezéseket a megadott e-mail címeken.
2020. március 23-án hivatalosan megkezdjük a tantermen kívüli oktatást.
Alapelvek:
Pedagógusok:
Az egy-egy adott tananyag feldolgozására adott időkeret nem lehet rövidebb egy hétnél, és minimum egy hétvégének bele kell esnie.
Teljesíthető tempóban, egyenletes ritmusban kiadott, reális mennyiségű tananyagtartalom „kiosztására” kerül sor.
8:00-tól 16:00-óráig terjedő virtuális ügyeletet biztosítunk, ez alatt az idő alatt rugalmas segítségnyújtás történik. Szombaton, vasárnap munkaszüneti napot tartunk.
Diákok:
A továbbhaladás, a folyamatos munkavégzés érdekében a megadott határidőket szigorúan be kell tartani.
Szülők:
Kérjük, tartsák tiszteletben a 8:00-16:00-óráig terjedő munkavégzést, a szombati, vasárnapi munkaszüneti napokat. Az e-mailen keresztül történő kommunikációt részesítsék előnyben.
Az üzembiztos munkavégzés érdekében olyan alkalmazásokat választottunk, melyek a legkevesebb informatikai rendszerkövetelményeket igénylik, sokak számára már ismertek, ugyanakkor ezek a felületek alkalmasak a tananyag elsajátíttatásához.
TANTERMEN KÍVÜLI OKTATÁS Hogyan működik?
- Oktatási tartalmak, házi feladatok, linkek, információk, üzenetek, kérdés-felelet:
Az Önök által megadott GMAIL-fiók.
- Feladatlapok, tesztek:
Google Drive.
- Online videós kapcsolat Microsoft Teams
- Támogató felület „extra” tartalmakkal, osztályonként:
Honlapunk (TUDÁSBÁZIS).
- Intézményi szintű üzenetek:
KRÉTA, Honlapunk.
- Egyes felsős osztályok a már ismert REDMENTA felületet is használni fogják.
A GMAIL- Google Drive- TUDÁSBÁZIS (honlap) hármast sikerrel teszteltük, jó tapasztalataink vannak.
A GMAIL-ben fontos, hogy a tárhely fenntartása érdekében rendszeresen mentsék le a tartalmakat, és azokat könyvtába rendezve tárolják a számítógépen.
Pl.:
- üzenetek,
- tantárgyak szerint: tananyag, házi feladatok, tesztek, egyéb beadandó feladatok….,
- képek.
Bár „üzembiztos” működésre törekszünk, fogadjuk el, hogy „ami elromolhat, az el is romlik”.
Annak ellenére, hogy egyszerű technikai megoldásokat választottunk, minden bizonnyal lesznek fennakadások. Műszaki problémák esetén türelmüket kérjük.
Tisztelettel: Tóth Péter
2020. március 16.
Tisztelt Szülők!
Ezúton köszönöm Önöknek a mai példaértékű együttműködésüket.
Az e-mail címek egyeztetésével, egy-két kivétellel végeztünk.
A GMAIL- címeknek nagy jelentősége lesz a továbbiakban.
2020. március 15.
Kedves Gyerekek!
Mi a Székesfehérvári Munkácsy Mihály Általános Iskola pedagógusai jelentős számban rendelkezünk olyan digitális módszertani tudással, melyek alkalmassá tesznek minket a most bevezetésre kerülő „tantermen kívüli digitális oktatási munkarend” megvalósítására.
De még így sem lehetséges, hogy egyik napról a másikra álljunk át erre az új oktatási formára.
Ismertek minket, mi pedagógusok sem vagyunk egyformák. Ami közös bennünk, az a tudásvágy. Ezért mi tanárok mindig tanulunk. Szinte hat éves korunk óta iskolába járunk. Arra törekszünk, hogy friss, naprakész tudásunk legyen. Tanulunk, aztán tanítunk. Nagyon sokat tanulunk egymástól belső továbbképzéseken, de sokat tanulunk tőletek is. Szóval tanulunk. Ki ezt, ki azt. Így van közöttünk olyan, aki az elmúlt években drámapedagógiai képzésre járt, aki robotikát tanult, GEOMATEKOT, mediátorképzésen sajátította el azt, hogy hogyan segítsünk nektek vitás ügyekben, hogyan ne adjunk szaktanári figyelmeztetéseket, és sokan vannak, akik azt tanulták, tanulják, hogy használják a suliban, tanórán a digitális eszközöket (kütyüket).
Ha én most lennék gyerek, még örülnék is…. Meg persze nem is.
Örülnék, mert nem kell korán reggel kiugrani az ágyból, mert nem kell cipekednem, tuti nem fog szekálni senki az álmos fejemért, nem írjuk meg hétfőn a dolgozatot, nem kell „tesizni”,… a többit mindenkire rábízom.
Aztán meg nem is örülnék, mert sok barátommal nem tudok találkozni, és mi tagadás „bioszból” is jól jönne a szokásos személyes segítség, elmarad a várva várt focimeccs, a korizás, nem tudjuk Totó teknőst, Szotyit, Mogyit gondozni, ..a többit mindenkire rábízom.
Mostantól nekünk, pedagógusoknak az a feladatunk, hogy egymást segítve, megosztva tudásunkat, az Interneten keresztül mielőbb felvegyük veletek a kapcsolatot, és szó szerint távolról tanítsunk Benneteket.
Mostantól Nektek, diákoknak az a feladatotok, hogy szüleitekkel együtt kövessétek az eseményeket, segítsétek munkánkat ugyan úgy, mintha itt lennétek velünk a Suliban.
Együttműködéseteket, támogatásotokat előre is köszönöm.
A mielőbbi viszontlátásig: Péter bácsi
Tisztelt Szülők!
A technikai eszközökkel támogatott tanórai gyakorlatunk, tudásunk a személyes jelenlétre, a kooperatívitásra, a csoportmunkára épült. A digitális eszközök mellett a tanórákon számtalan más értékes „analóg” módszertani eszközt is használunk. Célkitűzésünk nem a digitális pedagógiai módszertan kizárólagos használata. A korszerű, naprakész technológiák alkalmazásának két alapvető célja a módszertani sokszínűség, és a kor követelményeinek megfelelő hasznos tudás elsajátíttatása.
A következő napok olyan rendkívüli feladatok elé állítják kollégáimat, melyek átgondolásához, megtervezéséhez idő szükséges, akár csak a távoktatáshoz használatos felületek rendszerbeállításához, próbaüzeméhez.
Az átállás fokozatosan fog történni:
- március 14-től először az E-kréta felületet, és e-mailt használunk a kapcsolattartásra. Az E-kréta továbbra is meghatározó szerepet fog betölteni. Kérem, figyeljék és használják!
- Teljeskörű tájékoztatást nyújtunk minden fontos eseményről, tudnivalóról honlapunkon
(www.munkacsysuli.hu) a DIGITÁLIS OKTATÁSI MUNKAREND menüpont alatt:-
- HÍREK,
- GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK,
-TUDÁSBÁZIS,
-ÉTKEZÉS.
- március 16-án iskolánk digitális munkacsoportjának irányításával, szakmai ajánlásával, kiválasztjuk a későbbiekben egységesen használandó online oktatási felületet. Még ezen a napon megkezdjük a belső képzéseket.
- Azonnali, folyamatos, percre kész tájékoztatást nyújtunk minden fejleményről honlapunkon és az E-kréta felületen.
- Akit szükséges e-mail-ben vagy telefonon is megkeressük.
Rohamtempóban végezzük munkánkat, hiszen olyan rendkívüli feladatot oldunk most meg, ami a közoktatásban történelmi jelentőségű, és olyan tapasztalatokat szerezhetünk, melyek a további munkánkra is hatással lesznek. Igazi kihívás ez számunkra.
Ebben a torokszorító helyzetben igyekszünk izgalmas szakmai munkánkkal zökkenőmentessé tenni a tanév hátralévő részét. Kérem, maradjunk online is igazi Munkácsys közösség!
Együttműködésüket, támogatásukat előre is köszönöm!
Székesfehérvár, 2020. március 15.
Tisztelettel: Tóth Péter igazgató
2020. március 14.
Tisztelt Szülők!
2020. március 16-ától bezárnak az oktatási intézmények.
Tantermen kívüli digitális oktatási munkarend lép életbe.
Az osztályfőnökök hétfőtől e-mailben keresni fogják Önöket a friss információkkal, tudnivalókkal.
Kérdéseiket, jelzéseiket kérjük csak e-mailben tegyék meg, mivel telefonon kezelhetetlen lenne a hívásmennyiség korrekt lebonyolítása. Kérjük, kérdésiket azután írják meg miután meggyőződtek róla, hogy honlapunkon a gyakran ismételt kérdések között (GYIK) még nem található. Hétfőtől figyeljék iskolánk honlapját (digitális oktatási munkarend menü alatt), ahol a gyakran ismételt kérdésekre adott válaszainkon túl, további fontos információk állnak rendelkezésükre.
Ebben a megváltozott helyzetben is maximálisan számíthatnak ránk.
2020. március 14.
ELSŐDLEGES HIVATALOS KOMMUNIKÁCIÓS ÉS TANULÁSSZERVEZÉSI FELÜLETEK:
- E-MAIL
- E-KRÉTA
Elektronikus kommunikációs felület - e-Ügyintézés-üzenetek funkció.
Az e-Ügyintézés Üzenetek funkciója – a KRÉTA rendszerhez integráltan kapcsolódva – alkalmas az intézményen belüli felhasználók számára üzenetek egyéni éscsoportos küldésére, továbbá kommunikációs csatornaként teljes körűen használható fájl továbbítására is.
On-line tesztek és feladatsorok készítése - e-Ügyintézés-kérdőívek funkció.
Az e-Ügyintézés - kérdőívek funkciója alkalmas bármilyen on-line számonkérés (esszé, szöveges dolgozat, teszt, numerikus, skálás, százalékos kiértékelésű házi feladat, stb.) pedagógus által történő elkészítésére, szerkesztésére, valamint ezek kiküldésére is. A visszajelzések letölthetők Excel-fájlba, melyben a kiértékelés automatizálható.
- HONLAPUNK
További elektronikus felületeket bevonárára is sor kerül évfolyamtól, tananyagtól függően. Ezekről folyamatosan tájékoztatást nyújtunk.
- TELEFON (22-502-250) (30-305 37-25)
2020. március 14.
SNI igényű tanulóknak.
Az Érted Vagyunk Szakiskola és EGYMI pedagógusai online tananyagot készítenek az SNI
tanulók részére 2020. március 20-i határidővel, melyet a KRÉTA felületen juttatunk el diákjaink részére.